Kiedyś tętniący życiem stanowił okno na świat dla mieszkańców Kościerzyny, której rozwój w dużej mierze od 1885 r. związany był z koleją. Niezwykle ważnym wydarzeniem w historii Kościerzyny była budowa magistrali węglowej, największej inwestycji transportowej II Rzeczypospolitej. To właśnie w jej obrębie powstała w 1929 r. kościerska Parowozownia, w której obecnie mieści się rewitalizowane Muzeum Kolejnictwa. To wielkie dziedzictwo kulturowe naszego miasta i dlatego samorząd zamierza przejąć dworzec od kolei i podjąć wysiłek uratowania go. W trakcie spotkania analizowano różne funkcje jakie miałby pełnić dworzec oraz źródła ich finansowania. Dużo korzyści – zdaniem radnych, na ożywienie dworca przynieść może połączenie go kładką kolejową z Muzeum Kolejnictwa, które rocznie odwiedza blisko 32 tys. osób. Połączenie to umożliwi również bezpieczne przemieszczanie się mieszkańców miasta przez tory kolejowe. Ważnym aspektem działalności dworca jest również jego funkcja komunikacyjna, zwłaszcza w kontekście kolei metropolitalnej.