Strona z portalu

  Archiwum / Wersja polska / Jednostki / Przedszkole nr 7 / Koncepcja przedszkola
Zaloguj
Zaloguj
Zaloguj bezpiecznie
Szukaj
Szukaj
Którekolwiek ze słówWszystkie słowa
Koncepcja przedszkola

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU

PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO NR 7 W KOŚCIERZYNIE

MISJA PRZEDSZKOLA

 W naszym przedszkolu każde dziecko czuje się bezpieczne, szczęśliwe i osiąga sukces na miarę swoich możliwości.

  

 WIZJA PRZEDSZKOLA

 Przedszkole otwarte i partnerskie.

Otwartość to przede wszystkim odpowiednia, przyjazna atmosfera, klimat dający dzieciom poczucie bezpieczeństwa i dobrą adaptację. 

Partnerstwo to podmiotowe traktowanie dziecka, okazywanie mu szacunku, troski, uwagi, przestrzeganie praw dziecka. Rozwijanie jego zainteresowań i zdolności, wspieranie dzieci, których rozwój nie przebiega harmonijnie, ale również kształtowanie właściwych postaw społecznych, budowania pozytywnych relacji w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, uczenie szanowania praw innych.

 Otwartość na potrzeby rodziców - prawo do zabierania głosu w ważnych sprawach związanych z ich dzieckiem, jak i sposobem funkcjonowania całej placówki.

Partnerstwo – traktowanie rodziców jako partnerów, sojuszników, wzajemna współpraca, podejmowanie wspólnych działań dla dobra dziecka.

Otwartość na nowe koncepcje, pomysły, które pozwolą wzbogacić ofertę edukacyjną przedszkola.

Partnerstwo – zespołowe współdziałanie, zaangażowanie wszystkich pracowników w realizację zadań i osiąganie celów.

 

CHARAKTERYSTYKA PLACÓWKI

Przedszkole Samorządowe nr 7 wchodzi w skład Zespołu Szkół Publicznych nr 2 w Kościerzynie, którego dyrektorem jest pani Gabriela Kreft. Przedszkole znajduje się w pewnym oddaleniu od ruchliwych ulic i od miejskiego hałasu. Parterowy budynek otoczony jest ogrodem z dużą ilością zieleni i terenu trawiastego, który  wykorzystywany jest do zabawy i prowadzenia zajęć edukacyjnych. W ogrodzie znajduje się duża piaskownica oraz sprzęt i urządzenia do zabaw na świeżym powietrzu. Przedszkole cieszy się bardzo dobrą opinią wśród społeczności lokalnej. Kadra pedagogiczna pracująca w przedszkolu to nauczycielki z wieloletnim stażem pracy, bogatym doświadczeniem zawodowym. Wszystkie posiadają wykształcenie wyższe i przygotowanie pedagogiczne. Również pracownicy administracyjno-obsługowi to osoby z wieloletnim stażem pracy, doskonale znający swoje obowiązki. Przedszkole jest dobrze wyposażone w pomoce dydaktyczne, zabawki, posiada bogaty księgozbiór ( zarówno literatura dziecięca jak i pedagogiczna), bogaty zbiór płyt, kaset  z muzyką i piosenkami do zabaw muzyczno-ruchowych, filmów edukacyjnych, plansz i ilustracji.

 

W tym roku szkolnym organizowane są zajęcia dodatkowe i wspierające rozwój dziecka, takie jak: religia, zajęcia logopedyczne, korekcyjno-kompensacyjne, terapii pedagogicznej. Od października naszą ofertę wzbogaciliśmy o naukę języka angielskiego, zajęcia rytmiki dla dzieci młodszych, zajęcia taneczno-muzyczne, artystyczno-teatralne i plastyczne  dla dzieci starszych. Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym oraz instytucjami wspierającymi działalność przedszkola: Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Szkołą Podstawową nr 4, ośrodkami kultury oraz innymi placówkami oświatowymi. 

DZIAŁANIA EDUKACYJNE

Programy realizowane w przedszkolu:  

„Nasze przedszkole” program wychowania przedszkolnego Mac Małgorzaty Kwaśniewskiej i Wiesławy Żaby-Żabińskiej 

Metody stosowane w pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi: 

  • pedagogika zabawy,
  • „Dziecięca matematyka” metoda wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz 
    z edukacją matematyczną prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej
  • metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne,
  • gimnastykę twórczą R. Labana,
  • zabawy rytmiczne K. Orffa,
  • odimienna metoda nauki czytania dr I. Majchrzak,
  • Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz.
  • metoda projektów
  • techniki twórczego myślenia.
  • podczas zajęć z dziećmi przeważają metody aktywizujące czyli takie, w których działania dziecka dominują nad działaniami nauczyciela 

 WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

Formy współpracy z rodzicami:

  • zajęcia otwarte
  • uroczystości przedszkolne
  • zebrania
  • konsultacje indywidualne z nauczycielami
  • spotkania ze specjalistami: pedagog, psycholog, logopeda i inni w zależności od potrzeb
  • ankiety - uzyskiwanie informacji zwrotnych na temat funkcjonowania przedszkola
  • angażowanie rodziców do działań na rzecz przedszkola 

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM ORAZ INSTYTUCJAMI

WSPIERAJĄCYMI DZIAŁALNOŚC PRZEDSZKOLA

Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną 

  • diagnozowanie poziomu rozwoju dziecka, jego potrzeb i możliwości oraz ewentualnych zaburzeń rozwojowych
  • udzielanie rodzicom i nauczycielom wskazówek do pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • pomoc nauczycielom w opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz planów działań wspierających
  • pomoc w realizacji programu adaptacyjnego dla dzieci trzyletnich. 

Współpraca ze Szkołą Podstawową nr 4:

  • kontynuowanie dotychczasowych form współpracy: poznawanie budynku szkoły 
    i jej pomieszczeń, spotkania z uczniami i nauczycielami klas I –III, wzajemna pomoc w realizacji programów edukacyjnych 

Współpraca z innymi placówkami oświatowymi, ośrodkami kultury: 

  • udział w konkursach, przeglądach, których celem jest rozwijanie uzdolnień 
    i zainteresowań dzieci: plastycznych, muzycznych, tanecznych, matematycznych, językowych, literackich a także organizowanie podobnych spotkań w naszym przedszkolu.

WZBOGACANIE BAZY PRZEDSZKOLA

  • doposażanie sal zajęć w kąciki, które stworzą dzieciom możliwość organizowania zabaw tematycznych: sklep, stragan, teatr, kącik fryzjerski, lekarski, kącik majsterkowicza, kącik kuchenny
  • zakup nowych pomocy dydaktycznych zwłaszcza do prowadzenia zajęć matematycznych, zabaw badawczych i obserwacji przyrodniczych
  • kontynuacja wymiany mebli w salach zajęć ( szafki, stoliki, krzesełka)
  • wyposażenie przedszkola w sprzęt multimedialny: radiomagnetofony, odtwarzacze płyt CD, projektor, tablica multimedialna, telewizory
  • zakup nowego sprzętu do zabaw na placu zabaw w ogrodzie przedszkolnym
  • rekonstrukcja pergoli i odświeżenie zieleni na terenie przedszkola, mających na celu wykorzystanie większego obszaru terenu do przeprowadzania zajęć i zabaw dzieci na świeżym powietrzu.  

 

Strona: 1 
Stronę odwiedzono 2382 razy.
v.20150330-094928
Morgan&Men SEO - Widget