Działanie to było możliwe dzięki zawarciu stosownej umowy pomiędzy Gminą Miejską Kościerzyna i poszczególnymi właścicielami posesji oraz uzyskaniu dotacji z Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Łączna wartość dofinansowania na zadanie pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Kościerzyna- edycja 2012" wyniosła ogółem 57 857,91 zł w tym: środki otrzymane z WFOŚiGW w Gdańsku 33 200,00 zł, środki własne Gminy Miejskiej Kościerzyna 24 657,91 zł.
Zadanie polegało na demontażu, transporcie i utylizacji wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych z terenu Gminy Miejskiej Kościerzyna. Przedsięwzięcie realizowało 9 właścicieli nieruchomości. Warunkiem przyznania dofinansowania dla mieszkańców naszego Miasta było zlecenie demontażu pokrycia dachowego firmie posiadającej do tego celu odpowiednie uprawnienia.